Information om leverans
Alla beställningar förbereds och skickas inom 24 till 48 timmar av våra team (exklusive helger och helgdagar).
Western Butik levererar i Europa och i större utsträckning i hela världen.
Varje gång du gör en beställning får du ett e-postmeddelande med en bekräftelse och ett andra e-postmeddelande med din leveransbekräftelse, inklusive ditt spårningsnummer.
Under perioder med hög belastning kan det ta 72 timmar eller 3 arbetsdagar att förbereda beställningen.
Valet av transportör och priset kan variera beroende på vikt, kvantitet, tillgänglighet av produkter och mängden i korgen samt avsändningslandet.
Våra leveransmetoder
Med standardpaket (hemleverans, insamlingsställe, postkontor, 10-20 arbetsdagar)
Vissa beställningar kan vara kopplade till flera leverantörer och i så fall skickas varorna separat.
Leveranskostnader
Leveranskostnaden för en beställning under 549 kr är 59 kr, över detta belopp är leveranskostnaden slopad. Western Butik förbehåller sig rätten att ändra denna kostnad för en kortare tidsperiod eller att avbryta den. Denna ändring kräver inget meddelande till webbplatsens kunder.
Tredje part kan under inga omständigheter kräva återbetalning av de leveranskostnader som gällde vid köpet. Information om leveranskostnader visas när som helst högst upp på alla sidor på webbplatsen, liksom i samband med beställningsbekräftelsen.
Återbetalningspolicy
Vår återbetalningspolicy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar från mottagandet av din beställning kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller utbyte.
För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen.
Varor som inte kan returneras:
* Presentkort
För att göra en retur måste du visa upp ett kvitto eller ett bevis på köpet för oss.
Vänligen returnera inte ditt köp förrän vi har bekräftat det.
Det finns vissa situationer där endast en partiell återbetalning kommer att ges: (om tillämpligt)
* Alla artiklar som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på ett fel från vår sida.
* Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.
Föremål som mottagits defekta
Om din beställning levereras helt eller delvis defekt kan du ha rätt till en retur eller återbetalning av de berörda artiklarna. Skicka ett meddelande till följande e-postadress: kontakta@cxecomgroup.com, med ett betalningsbevis (t.ex. en skärmdump av det bekräftelsemail som du fick när du gjorde din beställning) och ett foto av de berörda artiklarna. Ange också i meddelandet om du vill att de defekta artiklarna ska returneras eller återbetalas.
Avbeställning av beställning (om tillämpligt)
De flesta beställningar behandlas inom 24 timmar efter köpet. Om du vill avbryta din beställning av någon anledning kan du skicka ett e-postmeddelande till oss på kontakta@cxecomgroup.com.
De allra flesta varor i lager behandlas och/eller skickas inom 24 timmar, det är viktigt att du kontaktar oss under denna tid så att vi kan försöka avbryta din beställning innan den behandlas och/eller skickas.
Ingen begäran om att avbryta din beställning kan beaktas om den redan har behandlats.
Ersättning och kupong (om tillämpligt)
1. Byt din vara mot en annan storlek/färg.
Byte är endast möjligt för samma storlek och/eller färg i samma modell. Det är absolut inte tillåtet att byta ut en annan produkt. Vi rekommenderar att du returnerar den ursprungliga varan för återbetalning och sedan gör en ny beställning av den produkt du vill ha.
2. Uppgifter om återbetalning och kuponger
Beställningar som byts ut eller varor som returneras/byts ut på grund av tillverkarens fel medför ingen returfraktkostnad.
Endast det slutliga priset (efter eventuell rabatt) återbetalas.
Rabattkoder eller kuponger kan inte ges ut på nytt och är inte återbetalningsbara.
Återbetalningar (om några)
När vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att bekräfta att vi har tagit emot den. Vi kommer också att informera dig om vårt beslut om att godkänna eller avslå ditt anspråk.
Om din begäran godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att göras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, i genomsnitt inom 5-10 dagar.
Sena eller uteblivna återbetalningar (om tillämpligt)
Om du ännu inte har fått din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, eftersom det kan dröja innan återbetalningen bokförs officiellt.
Kontakta sedan din bank. Det krävs ofta en handläggningstid innan återbetalningen bokförs.
Om du fortfarande inte har fått din återbetalning efter att ha genomfört alla dessa steg, vänligen kontakta oss på kontakta@cxecomgroup.com.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast en vara om den är felaktig eller skadad. Om du i så fall vill byta ut den mot samma produkt, vänligen skicka ett e-postmeddelande till oss på kontakta@cxecomgroup.com.
Försändelse
Om du vill returnera en produkt måste du skicka den per post till den adress som vi meddelar dig via e-post.
Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnaderna återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer returfraktkostnaderna att dras av från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid innan du får din utbytta produkt.
Om du skickar en vara som är värd mer än 829 kr bör du överväga att använda en leveranstjänst där du kan spåra försändelsen eller köpa en leveransförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få varan som du returnerar.